Saturday 1 May 2021

Produk Cecair Mandian Head To Toe Jenama Honey & Olive: Ok, Saya Suka!

 

Assalamualaikum.


Hi, hari ni 1 Mei 2021, jadi diucapkan Selamat Hari Pekerja kepada semua pekerja di Malaysia, semoga kita sentiasa di bawah rahmat Allah SWT.


Ok, hari ni nak cerita pasal satu produk bayi ni, Honey & Olive nama jenamanya. Produk yang saya guna ni adalah sabun cecair mandian dari kepala ke kaki (Head To Toe). Mula-mula saya membeli jenama ini sebab tengok ada dijual dalam botol kecil berapa ml lupa dah, nanti saya tengok balik di botolnya berapa ml. Saya beli di Shopee, harga RM10. Pada saya ok, berbaloi juga, sebab nak cuba je dulu.


Saya beli produk ni sebab anak saya yang kedua ni sangat kuat berpeluh di kepala. Ada masa boleh sampai basah lencun bantal di bahagian kepalanya. Saya yang tengok pun, Ya Allah, kenapa sampai basah macam ni, banyak betul peluhnya.


Adalah saya cuba beberapa jenama syampu/cecair mandian yang biasa yang berada di pasaran, tapi masih lagi dia menggaru-garu dan tidak selesa. Kasihan saya tengok. Jadi saya carilah di Shopee dan nampaklah jenama Honey & Olive ni. Yang penting harganya berpatutan. 


 


Ok, yang ni yang botol besar, 500ml. Harga dalam RM26++ macam tu je. Pada saya berbaloi. 





Ini bahan-bahannya. Saya pun tak periksa lagi tahap bahaya semua bahan tu, tapi saya rasa sepatutnya tak ada masalah. InsyaAllah nanti saya periksa.



Bila dah belek-belek labelnya, laaa, dari pengeluar Mary Jardin rupanya. Ok, jadi boleh dipercayai.




Ni yang botol kecil yang saya beli dulu sebelum beli yang besar. 


Apa-apa pun setakat yang saya pakai setakat hari ni saya sangat berpuashati. Rambut anak saya dah jadi lembut, dia pun dah tak ada menggaru saya tengok. Cuma baunya kalau dapat bau lavender ke, bau bunga-bungaan ke syok juga. Macam disuruh beli massage oilnya sahaja sebab massage oil dia tu ada bau lavender dan boleh dipakai untuk kulit dan juga rambut. 


InsyaAllah tengoklah kalau ada rezeki dan memerlukan untuk pakai massage oil tu, ok juga nak beli, kan? Hihi.


Oklah, setakat ini saja coretan saya untuk kali ni. Saya tak jual tau, anda boleh cuba cari di Shopee atau mana-mana ejen dia. 

No comments:

Post a Comment